RMMICT@FACEBOOK

Ahad, Februari 13, 2011

Kenapa anitvirus penting ??

Pada hari ini, sesebuah komputer yang terdedah dan tidak dilindungi dengan mudah dijangkiti. virus baru, spyware, trojan, worm, dan malware. Pandangan terhadap virus juga sudah berubah; virus bukan sahaja dianggap sebagai perosak kepada komputer anda malah kini sebagai pencuri maklumat dan identiti anda.
Manfaat memasang penyelesaian keselamatan asas pada PC anda iaitu sebuah antivirus sangat jelas, bukan hanya mampu meningkatkan tahap perlindungan, malah secara signifikan meningkatkan kecekapan sumber daya dan kelajuan komputer secara keseluruhan. Dengan teknologi canggih perisian antivirus kini lebih berkesan daripada sebelumnya, dan tidak memerlukan penyelenggaraan terus-menerus dari anda. Syarikat perisian antivirus sentiasa mengemaskini perisian mereka dan pada tahun baru 2011 jajaran produk antivirus sering menggabungkan perlindungan secara proaktif . Sesetengah peranti perisian antivirus menggabungkan keselamatan yang dipasang di PC dengan keselamatan secara 'cloud' iaitu penyimpanan maklumat dan penambaik di alam internet serta teknologi canggih yang lain untuk meningkatkan keselamatan dan keselesaan. 

2 comments :

Idah berkata...

boleh En. Hamdan bgtau tempoh bila untuk kita scan antivirus ni..adakah setiap hari,, setiap minggu atau berapa lama tempohnya? ingin tahu..

Fuddlo berkata...

kebanyakan antivirus sekarang akan update secara automatik..dilakukan semasa dalam keadaan online.. adalah baik jika ada sahaja peranti yang masu seperti pendrive atau external hard disk, kita scan dulu sebelum membukanya.. biasanya pula jika scan drive c: atau d: dikatakan baik seminggu sekali.. terpulang ikut keperluan kita.. harap membantu..

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"