RMMICT@FACEBOOK

Jumaat, April 13, 2012

Kursus Mengoptimum & Pengintegrasian Sumber

Selama 2 hari bermula Khamis hingga Jumaat saya menghadiri Kursus Mengoptimum & Pengintegrasian Sumber Pendidikan Berasaskan TMK anjuran PKG di kawasan saya. Saya tertarik dengan slot hari ini yang membicarakan tentang MBMMBI. Oleh kerana saya tidak terlibat mengenai MBMMBI di sekolah, saya baru mengetahui bahawa CD-CD pengajaran mengenainya telah siap dan ada yang telah diedarkan di sekolah. Saya tertarik dengan CD memperkukuhkan Bahasa Inggeris.  Terdapat video penutur jati bahasa inggeris di dalam. Sekali lihat sudah tahu bahawa penutur tersebut adalah berbangsa inggeris UK.  Jika saya dan anda perasan, masa kini ramai sukaralewan dibawa masa ke Malaysia bagi mengajar bahasa inggeris . Saya agak hairan kerana  ramai yang datang daripada Amerika Syarikat sedang CD standard memaparkan orang UK. Jadi tiada keseimbangan di sini kerana gaya pertuturan adalah jelas berbeza. Boleh juga kita bandingkan seperti bahasa Jawa dan Banjar, macam-macam sama tetapi tak sama....

0 comments :

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"