RMMICT@FACEBOOK

Rabu, Mei 16, 2012

Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara

Selamat hari guru kepada semua warga guru di seluruh Malaysia. Tema hari guru pada tahun mengajak kita menjadi inovatif dengan mempelbagaikan kaedah pengajaran dan pembelajaran yang secara tidak langsung meningkatkan pencapaian murid-murid kita. Saya sendiri masih tercari-cari cara atau kaedah baru dalam pengajaran saya...harap-harap ada banyak cara yang terkeluar daripada kepala atau paling tidak ada antara guru yang dapat berkongsi cara yang terbukti berkesan ke atas anak murid mereka. Dalam konteks ini khususnya kita guru-guru ict yang mengajar ICT dan ICTL.. Sekali lagi selamat hari guru khususnya kepada rakan guru email saya yang kini berjumlah lebih 300 orang dari seluruh negara. Kesudian berkongsi maklumat, idea, komen, bahan dan pendapat sangat-sangat saya hargai. Secara tidak langsung menambahkan semangat saya untuk berkongsi dengan kaedah berblogging ini... terima kasih daun keladi...

0 comments :

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"