RMMICT@FACEBOOK

Sabtu, Julai 23, 2011

Cetak Halaman Web Dengan Kemas

Kadang-kadang terdapat halaman pada laman web atau blog yang ingin anda cetak. Mencetak dengan cara biasa menyebabkan cetakan yang terhasil mengandungi banyak bahagian-bahagian yang anda tidak mahu seperti bilangan muka surat, tarikh dan sebagainya. Ini seringkali menyebabkan hasil cetakan yang tidak kemas dan merugikan kertas. Dengan aplikasi printfriendly ini anda akan dipaparkan hanya halaman yang ingin anda cetak dan pentingnya ia kemas. Walaubagaimanapun terdapat langkah atau prosedur ringkas yang perlu anda lakukan jika ingin menggunakan aplikasi ini. Jangan bimbang kerana arahannya mudah untuk difahami.  Klik SINI untuk mencuba aplikasi ini. Pada paparan utamanya cari link berikut (gambar di bawah) dan mulakan langkah seterusnya....






di bawah merupakan paparan ketika ingin mencetak.. fail cetakan ddalam bentuk pdf. Anda boleh memilih font, email dan juga mahu imej dipaparkan atau tidak.

0 comments :

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"