RMMICT@FACEBOOK

Khamis, April 18, 2013

Blog Ini DiSerang Malware

Beberapa minggu kebelakangan ini, saya banyak menerima maklumat daripada rakan-rakan guru yang mengatakan blog ini telah diserang malware. Apabila membuka blog ini, satu paparan akan muncul memaparkan amaran malware tersebut yang berpunca daripada smksy.com. Saya sendiri tidak pasti bagaimana ia berlaku, mungkin kerana terdapat kandungan daripada laman tersebut yang telah masuk ke blog ini. Sejujurnya hanya sekali sahaja apabila saya membuka blog ini paparan amaran muncul. Saya tidak tahu jika ia masih berlaku kepada orang lain kerana telah lama paparan amaran tidak muncul apabila saya buka blog ini. Walaubagaimanapun saya masih berusaha mengatasinya kerana jika ia berterusan berlaku, google secara automatik akan menutup blog ini.

2 comments :

Tanpa Nama berkata...

saya masih mendapat paparan malware apabila membuka laman ini

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..
Saya mengalami masalah yang sama dengan cg. hamdan, blog saya juga mengalami serangan malware.
Mohon bantuan dan tunjuk ajar bagaimana untuk membuang malware tersebut... terima kasih

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"