RMMICT@FACEBOOK

Khamis, Ogos 18, 2011

Lawatan Penanda Arasan

Pada hari ini, saya bersama-sama 9 orang guru sekolah saya mengadakan lawatan penanda arasan ke Sekolah Berprestasi Tinggi, SM Sains Kuala Selangor. Sekolah ini menduduki rangking antara 20 sekolah terbaik di Malaysia. Diterajui oleh Pengetua Cemerlang Jusa C, saya dan bersama rakan-rakan guru, buat pertama kalinya melihat, apakah yang telah membolehkan sesebuah sekolah itu diiktiraf sebagai sebuah sekolah berprestasi tinggi. Kesimpulan secara keseluruhan yang saya perolehi adalah perkara pertama adalah bagaimana pentadbir menggerakkan warga sesebuah sekolah itu. Ia kemudian diikuti dengan kerja kuat berpasukan semua warga sekolah termasuk guru-guru, murid-murid , kakitangan dan tidak ketinggalan PIBG yang sentiasa menyokong aktiviti sekolah. Sebenarnya terlalu banyak untuk dihuraikan. Saya pertontonkan sahaja imej-imej sekolah tersebut....















0 comments :

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"