RMMICT@FACEBOOK

Khamis, Oktober 20, 2011

1BestariNet

1BestariNet merupakan rangkaian "End To End"(E2E) bagi tujuan pengajaran dan pembelajaran serta pengurusan bagi 10000 buah sekolah selama 15 tahun. Secara berkala, projek ini akan bermula pada 1 Januari 2012 dan sehingga penghujung tahun 2012, kesemua 10000 buah sekolah akan menggunakan 1BestariNet ini.
Melalui 1BestariNet ini sekolah akan menggunakan teknologi+aplikasi di mana semua sekolah akan mempunyai prasarana ICT yang mencukupi yanhg membolehkan pentadbir dan guru telah bersedia dengan ilmu, kemahiran dan budaya.
Antara bahagian penting dalam 1BestariNet ini adalah
i. Lebar Jalur - Kelajuan (2mbps atau 4 mbps) , keupayaan capaian, rangkaian Lan yang teratur dsbnya.
ii.Perkhidmatan Keselamatan - Antivirus dan perkhidmatan sokongan (helpdesk)
iii. Perkhidmatan Hosting
iv.Persekitaran Pembelajaran Maya
v.Aspek Pedagogi
vi.Aspek Pengurusan

*** Info ini diperoleh semasa saya menghadiri mesyuarat di PKG.. Tidak berapa jelas maksud 1BestariNet.. Nampak seperti satu lagi projek yang menambahbaik sistem sedia ada ATAU sama macam yang dah ada ATAU juga menambahkan lagi kerja guru ict yahg  sedia ada.. Lihat dan ikuti sahaja apa yang berlaku nanti....

0 comments :

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"