RMMICT@FACEBOOK

Jumaat, Disember 11, 2009

Gajet Tambahan Google Wave

Salah satu gajet tambahan dalam google wave adalah video chat. Video chat ini menggunakan 6rounds.. Seperti yang dilihat pada gambar terdapat 5 bahagian iaitu gifts, effect, activities , games dan skins.. Gifts membolehkan anda memberikan pemberian seperti kucupan dan sebagainya. Effect contohnya seperti paparan wajah yang bergoyang-goyang atau menghantar bom. Games membolehkan anda bermain bersama seperti permainan chess. Skins adalah  paparan luar yang mengikut mood anda ketika itu. Apa yang menarik adalah pada bahagian aktivities. Anda boleh membuka youtube, facebook dan beberapa lagi bagi paparan bersama. Jangan bimbang, sekiranya anda tiada akaun wave, anda masih boleh menggunakan 6rounds ini dengan membuka akaun anda sendiri. Klik pada pautan di SINI.. Selamat mencuba..

1 comments :

BUJANG SUSAH berkata...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

"Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis.. Semoga sejahtera dan semoga sentiasa diberi keberkatan.. wassalam.

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"