RMMICT@FACEBOOK

Isnin, Jun 06, 2011

Menarik Sangat Ke Telefon Teknologi Android ?

Apa yang menarik minat orang ramai dengan teknologi android ini ? Apa perbezaan ketara mengenainya berbanding dengan teknologi sebelum ini seperti symbian, windows mobile dan sebagainya. Memang menjadi kegilaan terkini bagi peminat-peminat telefon berteknologi baru seperti ini. Lihat sahaja di sekolah sendiri, begitu punya ramai guru yang menggunakan telefon jenis ini, bermacam jenis dan rupa. Cuma yang hairannya, cikgu-cikgu ICT kat sekolah saya dan termasuklah saya belum ada yang berura-ura nak beli.... belum ada modal kot... atau nak tunggu teknologi ini semakin canggih.. terkini, HTC dan Sprint melancarkan smartphone pertama berteknologi android 3D..(info lanjut..KLIK) Semakin canggih.. Apa yang menjadi persoalannya adalah..

apa yang diinginkan oleh pengguna teknologi ini... gaya ? mutu ? keunggulan ? sekadar nak cuba ? seronok main game ? atau apa? Apa yang saya perhatikan, keseronokkannya hanya sekejap (bunyi macam dengki ke?) Kemudian senyap... Wntahlaa...  jika anda nak komen atau apa sahaja..jom sembang di fb rmmict@facebook...Kongsi pengetahuan anda...

1 comments :

Gombug berkata...

Tentera menggunakan teknologi telefon Android dalam medan pertempuran:

Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan selain sebagai peranti komunikasi di mana teknologi ini hanya dimiliki oleh tentera Amerika Syarikat. Pihak tentera juga telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera.

Baca artikel sepenuhnya di www.gombug.net

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"