RMMICT@FACEBOOK

Isnin, November 16, 2009

Storan (free file hosting)


Terdapat pelbagai laman yang menawarkan storan untuk anda pada masa kini. Maksud mudahnya bagi mereka yang baru ingin mengetahui adalah cara yang saya gunakan pada bahagian memuat turun dalam blog ini. Seperti yang disebut dalam pos sebelum ini (storan untuk blogspot) saya menyalin (copy) url fail yang saya simpan pada wordpress dan menampalnya (paste) pada blogspot ini. Maka jika sesiapa memuat turun fail pada blog ini bermaksud mereka sebenarnya mengambil fail yang...
disimpan pada blog wordpress saya. Terdapat banyak laman yang menawarkan perkhidmatan storan untuk anda. Terpulang kepada anda yang mana satu menjadi pilihan. Pilihan bergantung kepada beberapa perkara, antaranya berapa besar saiz storan yang diberi,  adakah mudah untuk memuat naik(upload), adakah menawarkan banyak jenis format yang boleh dimuat naik, adalah laman tersebut mesra pengguna seperti boleh mencari fail-fail orang lain yang tersimpan didalam dengan mudah dan beberapa perkara lagi. Seperkara yang penting adalah janganlah kita tamak untuk mendaftar dengan pelbagai laman dengan maksud mempunyai storan yang banyak. Saya sehingga kini tetap dengan storan wordpress yang menawarkan 3GB storannya. Sehingga kini saya cuma menggunakan 3 % sahaja daripada banyaknya fail yang boleh di muat turun dalam blog ini. Antara laman yang boleh anda gunakan selain wordpress sebagai storan anda adalah 4shared, dropbox dan mediafire..

0 comments :

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"