RMMICT@FACEBOOK

Selasa, November 17, 2009

Akibat dari antispyware tamat tarikh guna..


Pernahkah skrin anda dipaparkan dengan pernyataan seperti yang ditunjukkan??  Ini terjadi kepada komputer rakan saya pagi ini. Menurutnya ia terjadi selepas perisian antispyware yang digunanya tamat tempoh percubaan.  Maka adakah sebab perisian antispyware itu sendiri yang secara automatik memberi pernyataan tersebut ?? Adakah juga bertujuan agar kita membeli perisian tersebut ??Perisian antivirus sedia ada yang mempunyai perlindungan antispyware gagal mengatasinya. Langkah awal yang saya lakukan adalah 'uninstall' perisian antispyware yang digunakan..gagal menghilangkannya.. kemudian cuba menukar 'background' desktop..gagal !! Saya mencuba pula menggunakan 2 jenis antispyware/ antivirus yang lain.. gagal !! Kemudian cuba pula dengan 'system restore'... juga gagal !! Bersihkan registry.. gagal !! Cuba pula untuk buka windows dalam bentuk 'safe mode' dengan tujuan restore sistem.. gagal!! malah keluar pula paparan biru mengatakan 'dump memory'.. Akhirnya...

cuba dengan perisian Combo Fix... baru berjaya... Perisian  begitula..bukan semua dia boleh betulkan..sama juga macam combo fix ni..ada juga yang ia tak boleh betulkan... sekadar berkongsi pengalaman..

0 comments :

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"