RMMICT@FACEBOOK

Rabu, September 16, 2009

Pautan ICT Berguna

Klik link di bawah.. ada bermacam-macam ilmu tentang ICT boleh diperolehi… ( last update = 07 september 2009)
1. http://www.free-article-info.com ( mencari artikel berkaitan teknologi dan komputer !!! artikel tidak penuh ?? kena beli ?? laman web ini sangat sesuai untuk mereka yang mahu mendapatkan artikel secara percuma..)
2. http://www.new-world-technology.com ( anda ingin mendapatkan info-info terkini tentang dunia teknologi..ketahui apakah teknologi terkini yang telah dibangunkan, sedang dibangunkan dan akan dibangunkan pada website ini.. ini penting bagi memastikan anda tidak OUT OF DATE !!!)
3. http://faolll.blogspot.com/(admin follow blog ni..sebab authornya banyak ilmu ICT)
4. http://sembangkomputer.com / (Jangan ingat ini tempat sembang je…web yang menarik, sentiasa diupdate, ilmu yang pelbagai macam, software,hardware, download antivirus pun ada siapa cara install lagi..)
5. kenali Mozilla/(Mozilla bukan untuk browser internet je… klik dan baca ..pasti pengetahuan semakin meluas)..
6. Jenis-jenis virus/malware/spyware (Ramai pengguna antivirus kaspersky tak perasan, web ini ada dilinkkan terdapat pada paparan antivirusnya.. kenali jenis-jenis antivirus/malware/spyware yang baru yang lama, cara serangan dibuat, kesan serangan dan macam-macam,. Rajin-rajinlah explore…)
7. http://www.widgetbox.com/ (Admin dah terangkan apa itu widget-lihat home … ringkasnya berguna untuk cantikkan blog, tagged, frienster,myspace, website kita… kalau dah pandai..boleh khayal dibuatnya…
8. http://www.freecodesource.com/myspace-layout (web ini sama macam di atas.. lagi menarik..macam-macam jenis ada…mudah..diajar lagi bagaimana hendak copy source code dan letakkan dalam blog, website dan sebagainya..so..apalagi..bagi pelajar2..cantikkan blog, myspace,frienster anda… )
9. http://www.ictscorea.com (laman web ini penting bagi pelajar-pelajar yang mengambil matapelajaran ICT.. web ini merangkumi pelbagai perkara dalam matapelajaran ict tingkatan 4 dan 5..siape tak masuk…rugi…salah satu laman web yang sangat membantu pelajar ICT)
10. http://writeboard.com (Jika ada sesiapa berminat untuk membuat forum tertutup antara cikgu dan pelajarnya..maka laman web ini sesuai digunakan.. namun bagi untuk tujuan yang lain pun boleh guna juga macam ..tak kira la… secara ringkas salah satu laman untuk berkolaboratif dengan orang lain..)
11. http://www.citcat.com (Susahnya nak baca artikel atau buat tugasan dalam bahasa inggeris..So apa kata gunakan kemudahan yang laman ini beri iaitu translate bahasa… haaa ni tentu ramai pelajar suka..try le..tapi biasalah..translate ikut buku..kena juga ubah balik bahasanya tu…)
12. http://www.syok.org (kalau anda jenis yang suka download macam2..seperti movie.. ini adalah tempat yang paling sesuai..kena login member dulu… Bukan movie je…macam-macam lagi ada…)
13. http://www.nchsoftware.com/imageconverter/index.html (perisian ini sangat berguna untuk anda menukar saiz imej anda atau menukar jenis fail imej ke fail imej yang lain )
14.http://supportblogging.com/Educational+Blogging (artikel yang ditulis berkaitan blog..apa itu blog, blog dalam pendidikan dan pelbagai lagi….)
15 http://cikgumalaysia.blogspot.com/  (ini adalah blog cikgu Malaysia, bermacam perkara di dalamnya tentang pendidikan negara)

16. http://www.azumass.com/blog/ (merupakan antara laman web yang menjadi tempat saya mendapatkan ilmu tentang perkakasan dan perisian.
17. templet1 / templet2 / templet3  (laman web tempat mencari templet-templet bagi blog.. terdapat beribu-ribu templet untuk pilihan anda..)

klik..klikk..klik..dan klik…..

0 comments :

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"