RMMICT@FACEBOOK

Khamis, September 17, 2009

Sana Sini Games

Game dalam Facebook

Kini pengguna facebook bukan sahaja menyalurkan maklumat dan informasi. Tetapi banyak lagi aplikasi tambahan yang menarik wujud di dalam facebook. Antara yang menjadi kegilaan pengguna facebook sekarang adalah permainan(game).



Antara yang popular adalah Mafia Wars dan Farm Ville game. Hinggakan terdapat jabatan kerajaan dan swasta yang bimbang dengan kelekaan sraf mereka bermain permainan ini. Itu jugalah antara sebab mengapa sesetengah negara telah mengharamkan penggunaan facebook sewaktu waktu pejabat.

Walau bagaimanapun ini adalah antara trend dan kemajuan yang ketara dalam teknologi web 2.0 yang semakin berkembang pesat hari ini.
(sumber:azmisulaiman.info)

0 comments :

Kata-kata Bermakna


"Inovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it....It's rare that you see an artist in his 30s or 40s able to really contribute something amazing- Steve Jobs"..."If you born poor, it’not your mistake. But if you die poor, it’s your mistake....I don't know' has become 'I don't know yet....Your most unhappy customers are your greatest source of learning - Bill Gates"